Direktlänk till inlägg 20 juli 2012
Just nu står jag och väntar på att dagens sista sträcka på midnattssolsrallyt. Det är en jämn fajt i toppen där det skiljer 25 sekunder mellan bil 1 och 4.
På första placering finner vi Tom Damberg i en bil som min egen får byggt.
Redan innan tävling försvann stora namn som kankunen och Hirvonen, och nu har även Pontus Tideman brutit med trasig växellåda (ss3) och Jimmy Olsson efter en rull (ss3) och en motorbrand (ss9). Thomas Rådström bröt redan på första sträckan på grund av motorproblem och Tomas Norqvist blev diskad i ledning efter att ha kört in i bilen framför vid tidskontrollen efter målgång på ss7.
Snart startar dagens sista sträcka, och vissa uppdateringar kommer. Imorgon, som är den sista dagen, kommer jag att vara ute på första och sista sträckan. Men nu blir det en fika!
Nu bekräftar F1.com ryktena om Hamiltons flytt till Mercedes.Det innebär att Schumacher är utan kontrakt nästa år och att Mexikanen Sergio Perez är McLarens nya förare. Detta innebär även att ryktena om Perez och Ferrari är över. Perez själv är nöjd...
Nu börjar det bli ett tag sen senaste uppdateringarna från motorsportens värld. Den stora anledningen till detta är att jag haft en jobbig tid då min kusin omkom i en mc-olycka. Men nog med det! Nu ska vi rikta strålkastarljuset mot Speedwayens VM,...
Årets upplaga av Midnattssolsrallyt blev en riktig dundertävling, en rysare. Tyvärr föll många toppnamn bort tidigt, som Thomas Rådström (som dessutom var reserv för Mikko Hirvonen) med motorproblem på SS3, Pontus Tideman på grund av en trasig växel...
Inför sista sträckan är toppstriden långt ifrån avgjord. Att vinsten går till Tom Damberg är numera ett faktum så länge inget allvarligt händer. MEN, striden om andra plats är en riktig rysare. Under SS20 körde nämligen Mikael Oscarsson in flertalet ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
|||||||||
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
9 | 10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|||
16 |
17 |
18 |
19 |
20 | 21 | 22 |
|||
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
|||
30 |
31 |
||||||||
|